lunes, 1 de noviembre de 2010

Fabrika kdesi v Mexiku


Tlumočení pro mezinárodní firmu se závodem v Mexiku mi přináší více, než jsem čekal. Nejen, že jsem pro firmu a pro technického ředitele z jednoho středočeského města takřka nepostradatelným, ale navíc i já osobně získávám zkušenosti z pozorování tvoření nové organizace mexické továrny, osvojuji si manažerské a vůdcovské schopnosti, pronikám do psychologie. Je to velká životní škola, jsem při všech klíčových i těch nejtajnějších jednáních, zákulisních aktech a u všeho, co ke špičkové manažerské práci ve velké nadnárodní firmě patří. Nevýhodou je samozřejmě fakt, že práce je řehole, v průměru 11 hodin tlumočení denně.


Zdlouhavé technické rozhovory střídají niternější spílání a přesvědčování zaměstnanců, tlumočení při pracovních obědech, v autech, v hlučné tovární hale, při “rauchen” pauzách, všude, kde si umíte představit. Hlas mi po několika dnech značně oslabil i duševně jsem se necítil dvakrát nejlíp, ale musel jsem vydržet. Stálo to zato. Nejen že finančně, de facto sloužím i jako "nepsaný" poradce při vytváření kompletní personální organizace čtyřsetičlenné továrny blízko mexického hlavního města. V továrně jsem poznal spousty dobrých lidí, expertů ve svém oboru, schopných manažerů, i budižkničemů, přemýšlivých inženýru i logistiků, mechaniků, seřizovačů, baliček i revizorek. Získal jsem si jejich důvěru, podělovali se se mnou o jejich strasti a bolesti. Jedna z velkých událostí bylo tlumočení proslovu před nastoupenou továrnou. Užil jsem si to, rád jsem občas středem pozornosti, i když teď to bylo velmi zprostředkovaně. Továrna i osudy obyčejných lidí v ní na mne zapůsobily, ve volných chvílích se mnou navíc koketovala múza, vtiskla mi do duše následující slova.

Továrna v Mexiku

V továrně je práce těžká,
Uvěř mi, ty vílo křehká.
Mnohý dělník tíhou klesá
Po skrovnu jho srdce plesá
Když hřídel montuje do stroje
Jen aby neměl prostoje.

Pozvednout výrobu třeba jest
Jen vystup výš a ruku v pěst.

Ach, ta tíha mexického závodu
Tahá celý náš koncern pod vodu.
Tovární hluk běsu, zkázy zvon
Čeká snad továrnu brzy skon?

No hay comentarios.:

Publicar un comentario